onsdag 19. januar 2011

acne

Acne er et svensk konsern som driver med mer en bare mote. Konsernet ble dannet i 1996, og allerede i 1997 startet produksjonen av jeans. Da produserte de 100 par jeans som de delte ut til familie, venner og kunder av selskapet. Tenk dere, her startet historien om buksene som alle ønsker seg. Forespørselen om jeansene med røde sømmer ble store. Og i 1998 lanserte de sin første jeans kolleksjon. Helt siden den første lanseringen har de gitt ut to årlige samlinger hver høst og vår. Acne har videre utvidet produksjonen sin til de grader. Klærne er preget av den skandinaviske stilen i liket med andre kjente merker som Filippa K. Klærne er enkle, men acne er kjent for å gjøre ting på sin måte. Acne har valgt å gi ut sitt eget blad, Acna Paper to ganger i året. Dette er grunnen til at ikke vi finner reklame om merket i motemagasinene. Acne Paper ble første gang utgitt i 2005. I løpet av de seks første årene ble samlingene av diverse kolleksjoner distribuert ut til forskjellige klesbutikker, hovedsakelig i Skandinavia. Acne jeans åpnet sin først butikk i Stockholm i 2003. I dag kan vi finne acne sine butikker flere steder rundt om i Europa og USA.  I Oslo finnes det tre acne butikker, acne studio 1, acne studio2, acne studio3. Selv er jeg veldig fascinert av merket. Jeg har to bukser og et par sko. Produktene har god kvalitet, og jeg er veldig fascinert av merket. Jeg ser frem til å utvide garderoben min med flere skatter fra acne.

I


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar